Dijamantna igla

Otac me kao malu nehotično uvjerio da smo zbog posjeda dijamantne igle jedna od povlaštenih i imućnijih obitelji u gradu. Dugo sam živjela u tom uvjerenju, sve dok broj mojih godina nije debelo zagazio u dvoznamenkastu sferu. Dijamantna igla! Bila je ona dio izvjesne magnetne glave, a ova opet dio (i to ključan) ručke kultnog Marantzovog gramofona, predmeta podignutog na razinu fetiša, koji se nalazio na fizičkom i hijerarhijskom vrhu tatinog oltara. Njega je pak, od višeg prema nižem, sačinjavao Philipsov magnetofon, pojačalo s potenciometrima i radio-tuner. Bio je to muzički sustav i to ne bilo kakav, već onaj u komponentama. Sve sam te termine poznavala i baratala njima sa strahopoštovanjem. Malo kasnije, kad sam poželjela svoj vlasititi sustav, izričito sam zahtijevala da i on bude u komponentama, nipošto ne kompaktan.

Samo metar i pol dalje, stajao je tatin ormarić.  Mirisao je na svježe drvo svaki put kad bih ga otvorila, a iza njegovih vrata, gusto natiskana, od stijene do stijene, skladištio je tata svoja 45-minutna božanstva, oživljavajući ih na 33 okretaja – savršeno očuvane longplejke onih velikih. Najvećih. Njihova vrijednost rasla je obrnuto proporcionalno broju rijetkih ogrebotina koje su ih slučajno zadesile.

Slušala sam ih potajno, bez očevog znanja, jer bi me uvijek optuživao da mu “derem iglu”, iako bih bila vrlo pažljiva. Počela sam s Beatlesima. Pa Stonesima. Preko Led Zeppelina, Jimia Hendrixa, Janis Joplin, Boba Dylana, Cat Stevensa, Emerson, Lake & Palmera, Jethro Tulla, sve do Pink Floyda…

Odredila me ta igla.

Na dan kad se David Bowie vratio na svoj planet, radila sam pekmez od naranči s juga. Mislila sam na Marantzov gramofon. Mislila sam na dijamantnu iglu. Mislila sam na Majora Toma. I mislila sam na tatu…

A pekmez…on i nije ispao baš nešto.

 

3 thoughts on “Dijamantna igla

Leave a Reply

