Život bu uskoro bil bolji

U mnoštvu starih stvari razbacanih po tlu ispod sivog i hladnog neba, pronašla sam kutiju uspomena: pisama ispisanih njemačkim jezikom, razglednica, bolničkih nalaza i fotografija. Bile su male, svega par centimetara sepije u širinu i dužinu. Na poleđini nekih od njih, rukom ispisana godina: 1920-ta i 1930-ta. Članovi iste familije. Njih 15ak dobila sam za 10kn, tako mi je rekao Cigo koji ih je prodavao na buvljaku, nepopustljiv u stavu, očito, ali sigurno nije niti znao da ih ima u onom šarolikom mnoštvu, sve dok ih ja nisam izvukla i pokazala mu ih, pitajući za cijenu.

Sa fotografijama u ruci, preskačući razbacane stvari po tlu, priđe mi starica, sva skromna u crnom, sa “socijalnim” okvirima povrh nosa.

“Milo, jel ti treba nešto za čitati?” kaže mi, neobično blago i pruža Kulu stražara u mom smjeru.

“Ne, hvala, ja….”

“Uzmi pa probaj, možda ti se svidi, ” inzistirala je.

“Ma jesam, ali stvarno ne…”

“Uzmi i budeš vidila da bu život uskoro bil bolji”, kaže i ja zastanem pa ju kratko pogledam. u starom crnom kostimu, sa krutom crnom torbom skromno prebačenom preko ruke, izboranog lica. Život bu uskoro bil bolji. Uzimam joj iz ruke časopis koji mi pruža i odlazim, sa fotografijama u džepu.

Malo dalje, ispred kvartovskog dućana, troje klošara praznih očiju i grubih lica, dvoje od njih Romi. Čujem u prolazu onog trećeg koji im objašnjava:

“…jednostavno, nemam afiniteta za to.” Afiniteta? Ovo dvoje i dalje šuti i tupo gleda pred sebe, svako s flašom jeftine  pive u ruci. Postoje neshvaćeni klošari.

Prespavala sam noć, u dva dijela. Danas sam dugo čitala pa se iznenada rasplakala, nepripremljeno i neočekivano, a onda sam gledala kako se na jutjubu pande prevrću u travi i smijala se iz glasa. Pojela sam nekoliko jagoda, prvi put ove godine, a zatim ispred sebe rasprostrla djeliće tuđih života kupljenih za 10kn. Poslagala sam ih u tematske cjeline.

Slažući ih, pomislila sam kako možda razasute djeliće svog života uzimam natrag, sebe, onakvu kakva sam trebala biti cijelo vrijeme.

Leave a Reply

