Čitačica godine

Image

Svijest o  besmislu vlastitog života javila se doslovno i iznenadno, jedne večeri, telefonskim pozivom iz knjižnice putem kojeg me P., moj znanac i ujedno zaposlenik te ustanove, oprezno obavijestio da je njihov centralni kompjuter izbacio i moje ime među kandidatima  za čitača godine. To me u tolikoj mjeri uzrujalo da se P. na kraju ispričavao i tješio me kako to nije ništa strašno i neka se ja samo smirim. Ne, nisam imala vremena doći na malu svečanost taj petak, na kojoj bi mi čak bila uručena i plaketa za moja postignuća u broju pročitanih knjiga u toj godini. Nakon što sam dovoljno dugo čekala da se taj inicident zaboravi, konačno sam se udostojila doći u knjižnicu nakon nemilog događaja, oprezna kao zvijerka, ipak to nije mala stvar, čitačica godine.. Hijoj, sad će me gnjaviti one tete za pultom, ja ću se morati smješkati i biti dobre volje i one će me hvaliti, a ja ću skromno odmahivati rukom, sva u nelagodi od pretjerane pažnje.

Sad il’ nikad, mislim ja, da konačno i to odradim. Bacam se u tu lavlju arenu i oprezno se približim pultu za posudbu knjiga. Nitko ništa. Sad će one. Samo da me primijete. Ah, evo ih, ugledale su me. Nikakve reakcije nema. Šetkam oko pulta gore-dolje, očekujući barem neko prepoznavanje. I dalje ništa. Gledaju one mene, gledam ja njih. Izgubivši svaku nadu, promucam ispod glasa Zločestoj Teti, koja mi nikad ne da da posudim više od tri knjige, da sam izabrana za čitačicu godine, pa ako je tu neka mala plaketica….Ona me hladno odmjeri svojim zlokobnim pogledom i prezirno prekine moje drhturavo objašnjavanje:

“Mi o tome ništa ne znamo, kolega je za to zadužen,” i pokaže glavom u smjeru P.-a, jedinog muškog zaposlenika u knjižnici. (On me odonda pozdravlja sa “Dobar dan, prijateljice” i svaki, ali baš svaki put kad me vidi ne propusti dodati: “Obaraš sve rekorde.” Voljela bih da se jednom ne sjeti to napomenuti.)

P. dolazi, nekako manji nego obično pred Zločestom Tetom.

“Zdravo, prijateljice, ” P. će meni, pomalo ispod glasa. Ja, sad već puna nade, pitam za svoju plaketu.

” A, mi smo naslov dodijelili jednoj drugoj gospođi. Znaš, kompjuter nam je izbacio nekoliko kandidata, jer imaš ti bolesnika koji npr. čitaju i posuđuju samo manga-stripove, a eto, od svih njih ti si još bila najnormalnija u svojim književnim odabirima, međutim gospođa je jedina mogla doći u to vrijeme na svečanost, nitko drugi nije mogao pa smo njoj dali plaketu .”

“Aha…ovaj.. huh, dobro, još bolje”, odvratim ja, mahnuvši na odlasku nonšalantno, kao da sam se riješila velike nelagode i gnjavaže. Nekako sam pogodila vrata na izlasku.

I ostadoh bez plakete i naslova. I bi mi nekako žao.

7 thoughts on “Čitačica godine

  1. trebaš biti ponosna na sebe, baš sam negdje pročitala da 44% Hrvata u zadnjih godinu dana nije pročitalo niti jednu jedinu knjigu, tako da si možda i u nacionalnom vrhu! hahah, kakve konotacije bi čitanje knjiga trebalo imati u tvojim godinama (ili bilo čijim godinama), da voliš čitati, da si kulturna , obrazovana, zanimljiva osoba….? 🙂

  2. Ljudska je invencija kad su apsurdi u pitanju nepresušna.Taman kad pomislim da me više ništa ne može iznenaditi …………. Svejedno, čestitam! I moja mama je proglašena u svojoj knjižnici čitačicom godine, dobila neku “zlatnu” iskaznicu, smije posuditi više od tri knjige odjednom. Meni nedostaje čitanje. Ne stižem.

  3. jao, pa pobježe ti titula!
    možda da digneš 50 nijansi? 😉 pa nakon je samo kreneš čitati sve takve knjižice, imala bi sumu do iduće godine za jednu Čitačicu godine 🙂

  4. Pronašla blog, pročitala sve, radujem se sljedećim postovima.

    Predviđam dobru spisateljsku budućnost . A ja imam nos za to.
    Lijep pozdav!

Leave a Reply

